Limburg op LinkedIn

webstek voor de LinkedIn-groep "friends op Limburg"

Zijn hier mensen die zich bezig houden met de Limburgse dialecten?
Ik ben al bijna drie jaar bezig om het dialect van Zutendaal te inventariseren en op het net te zetten (momenteel nog op een tijdelijke site).
Hoe hebben jullie de problemen rond spelling en grammatica opgelost?
En vooral, welke procedure volgen jullie bij de foutafhandeling en het ondervangen van fouten in jullie werk?

Delen

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Ik ben na meer dan 40 jaar teruggekeerd naar Overpelt. Mijn kinderjaren heb ik doorgebracht in Ranst tussen Lier en Antwerpen. Mijn standaard Nederlands heeft dus een Antwerps accent. Maar gelukkig heb ik het Pelter geleerd door mijn moeder, tante en grootmoeder als kind te observeren.

Talen hebben me altijd geboeid en ook voor het Pelter dialect wil ik iets doen. Volgende week zaterdag, 13 september, trek ik naar een vergadering van Veldeke Bels(j) in Hamont. Bedoeling is om daar te gaan horen hoe de ervaren rotten in het vak zich bezighouden met dialect. Daarna wil ik met een geboren en getogen Peltenaar een aantal artikels over het Pelter op het internet zetten.

Als je interesse hebt om mee de vergadering bij te wonen, geef je maar een seintje.

Hierop reageren

Hierop reageren

RSS

Info

Gert Cuppens Gert Cuppens heeft dit netwerk opgezet op Ning.

Badge

Bezig met laden...

© 2009   Gemaakt op Ning door Gert Cuppens.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden